Çocuk Değerlendirme ve Çocuk Gelişim Atölyeleri
ANNE – BABALAR DİKKAT
- Çocuğunuzun dikkati kolayca dağılır mı?
- Başladığı işleri bitirir mi?
- Aşırı hareketli midir?
- Konuşurken sırasını bekleyebilir mi?
DEHB Nedir?
Çocukluk çağının en sık görünen rahatsızlıklarından olan dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) son derece önemli, akademik, sosyal ve psikolojik sorunlara yol açabilen, olumsuz etkileri yaşam boyu sürebilen bir rahatsızlıktır. DEHB’nin üç temel özelliği vardır.
Bunlar dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüselliktir.
Dikkat Eksikliği: Dikkat gerektiren ödev ya da görevlere karşı isteksizlik, dikkatin dış uyaranlarla kolaylıkla dağılması, ” Susadım, acıktım, tuvaletim geldi, çok sıkıldım. ” gibi ifadelerle ödev ya da görevlerin sık sık bölünmesi, unutkanlık, eşyalarını kaybetme, verilen bir görevin çok uzun zamanda yapılması ya da dikkatsizce hatalar yapılması ve tamamlanamaması ile kendini gösterebilir.
Aşırı Hareketlilik: Kıpır kıpır olma,devamlı hareket halinde bulunma, sınıftaki yerinden kalkma, gezinme ve gereğinden çok konuşma belirgindir.
Dürtüsellik: Soru tamamlanmadan yanıt verme, sırasını beklemekte güçlük çekme, başkalarının konuşma ve oyunlarının arasına girme davranışları görülür.
DEHB okul çağındaki çocukların % 3-5’inde görülür. Bu demektir ki ortalama bir ilkokul sınıfında DEHB’li en az bir çocuk vardır.
DEHB olan çocuklarda asıl sorun dikkat edememe değil, dikkatin sürdürülememesidir. Dikkat eksikliği sorunu olan çocuklar, bir aktiviteyi tamamlamadan diğerine geçerler, yönergeleri takip etmekte, verilen görevleri tamamlamakta zorlanırlar. Dikkat süreleri çok kısadır. Okuma ve yazma becerileri, defter düzeni ve yazıları yaşıtlarından kötü olabilir. Okurken sık hata yapma ve cümlenin sonundaki kelimeleri uydurma gibi davranışlara rastlanabilir. Sınıfta sık eşya kaybetmenin yanında, iyi öğrendiklerini düşündüğünüz bilgileri de çabuk unutabilirler. Kendilerine uygun bir çalışma düzeni ve sistemi geliştiremezler. Hikaye ve roman türü kitapları okumaya karşı da isteksizdirler.
DEHB tedavi edilebilir bir rahatsızlıktır. DEHB’nin tedavisinde kullanılan ilaçlar ile birlikte kişisel psikolojik tedavi ve doğru aile desteğinin birleştirilmesi çok iyi sonuç vermektedir. Bunu sağlamak için anne-babaların koşulsuz desteği ve çocuğun öğretmenleri ile iş birliği içinde olması önemlidir. Bu sayede çocuğun okul aktivitelerine odaklanması ve aşırı hareketliliğini kontrol ederek davranış problemlerinde ve işlevselliklerinde belirgin bir iyileşme sağlanacaktır. DEHB’li çocukların tedavisinde; anne-babalar ve öğretmenler için geliştirilen yapılandırılmış öneri ve psikolojik destek programları; çocuğun olumlu davranışlarını ve konsantrasyonunu arttıran, istenmeyen davranışlarının daha da kötüye gitmesini engelleyen yöntemlerdir.
Öğrenme güçlüğü nedir?& çocuğunuzda öğrenme güçlüğü olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz?& çocuğunuzun zekası normal ya da normalin üzerinde olduğu halde, okuma-yazma ve matematik gibi bazı alanlarda neden zorlanmaktadır?&öğrenme güçlüğü olan çocuklar ne gibi sorunlar yaşar?&öğrenme güçlüğünün nedeni nedir? Nasıl tedavi edilir? Öğrenme güçlüğü; Çocuğun zekâsının normal ya da normalin üzerinde olmasına rağmen okuma-yazma, matematik, Özbakan becerileri ve sözel olarak kendini ifade etme gibi konularda yaşına ve zekasına oranla düşük başarı göstermesi ile kendini ortaya koyan gelişimsel bir bozukluktur. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar kendilerinden beklenen düzeyin altında performans gösterirler. Çocuğun zihinsel yeteneği olmasına rağmen okul başarısızlığı yaşaması en belirgin özelliktir. Öğrenme güçlüğü çoğunlukla çocuk okula başladıktan sonra fark edilir. Oysa okul öncesi dönemde de bazı belirtilerle kendini gösterebilir. Bu yüzden anne babaların çocuklarıyla ilgili çok iyi bir gözlemci olmaları gerekir. Okul öncesi dönemde görülebilecek bazı belirtiler arasında; konuşmada gecikme, kelimeleri telaffuz etmede güçlük çekme, sözcük dağarcığının yavaş gelişmesi, öz bakım becerilerini öğrenmede güçlük, şekil çizme, düğmelerini ilikleme, ayakkabı bağlamak ve tek başına bir etkinliği yapmaya ve sürdürmeye karşı isteksizlik, dikkat ve bellek sorunları, “büyük küçük”, “kalın ince, “iç dış”, “önce sonra” gibi kavramları karıştırma görülebilir. İlkokul döneminde ise; Bir çok konuda zeki görünmesine karşın, okuma yazma becerilerinde yaşıtlarının gerisinde kalma, “b d”, “m n” gibi sesleri karıştırma, okurken ve yazarken, ses, hece, kelime ve satırları atlama, sayıları karıştırma, yazının düzensiz olması, saati öğrenmede güçlük, bazı kelime harf ve sayıları yanlış söyleme, ters yöne doğru yazma, çarpım tablosunu zor öğrenme, sağ sol , kuzey güney, dün bugün, yıl, mevsim gibi kavramları öğrenmede güçlük, ayakkabı ve kravat bağlamada yaşıtlarına göre beceriksizlik, sakarlık ve kendi başına ders çalışma alışkanlığı geliştirememe gibi belirtilerin yanında, dikkat , bellek ve aşırı hareketlilik de görülebilir. Öğrenme güçlüğünün temel nedeni; beyin yapılarındaki küçük farklılıklardır. Öğrenme güçlüğü, genetik olarak da aktarılabilen bir sorundur. Öğrenme güçlüğü fark edilip, uygun psikolojik müdahale ve eğitim sağlanmadığı takdirde, bu çocuklar akademik başarıda yaşıtlarının gerisinde kalırlar. Çok başarılı olabilecekleri alanlar olabileceği halde ve bazı alanlarda zeki görünmelerine rağmen kendilerinden beklenen düzeyin altında beceri ve başarı gösterirler. Bu durum, kendine güvensizlik ve sosyal uyum problemlerini de beraberinde getirir. Öğrenme güçlüğünün tedavisi: psikolojik inceme değerlendirme ve eğitim ile sağlanmaktadır. Bu eğitim, çocuğun okulda aldığı eğitimden farklıdır ve alanında uzmanlaşmış kişiler tarafından verilir. Eğitimin içeriğinde; çocuğun görsel ve işitsel algısının geliştirilmesi, dikkat, bellek ve ardışıklık yeteneklerinin arttırılması, motor koordinasyon becerilerinin geliştirilmesi, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi, kavram ve düşünme süreçlerinin gelişiminin desteklenmesi yer almaktadır. Ayrıca yine tedavinin içinde ailelere verilen yapılandırılmış Öneriler ve psikolojik destek programları ile çocuğun gelişimini olumsuz etkileyen psikolojik süreçlerin belirlenip düzeltilmesi de iyileşme açısından önemli sonuçlar vermektedir.
Anne babalar dikkat.
- Çocuğunuzun dikkati çok kolay mı dağılıyor?
- Ödev yaparken çabuk mu sıkılıyor?
- Okuldan eve döndüğünde ödevlerine ait detayları unutuyor buda evde tartışmaya mı yol açıyor?
- Çocuğunuz ayrıntılara dikkat etmekte zorluk çekiyor ve dikkatsizlik yüzünden hatalar mı yapıyor?
- Oyuncak kalem kitap gibi eşyalarını kaybediyor veya ödev yapmak için gerekli araç gereçleri evde yada okulda mı unutuyor?
- Bir aktiviteyi bitirmeden diğerine mi geçmek istiyor?
- Yemekte, konuşma sırasında ya da sınıfta sakin durmakta güçlük mü çekiyor?
- Düşünmeden hareket ediyor verdiğiniz yönergeleri başından sonuna kadar takip etmekte zorlanıyor mu?
- El yazısı, defter düzeni bozuk ve düzensiz görünüyor ve sık sık okul araç gereçlerini kaybediyor sessiz sakin oyun oynamakta yada oyununu sürdürmekte güçlük mü çekiyor?
- Sözel becerilerde, kendini ifade etmekte, problem çözmekte, bağımsız iş yapmakta, hedefe odaklanmakta güçlük mü çekiyor?
- Arkadaş ilişkilerinde uyum sorunları mı yaşıyor?
- Zekâsı normal olduğu halde okuma yazma matematik gibi bazı konularda zorlanıyor mu?
- Bazı öz bakım becerilerinde yaşıtlarından daha mı geride?
- Bu sorunlardan bir kaçı ya da birçoğunu zaman zaman yaşıyor ve buda çocuğunuzla olan ilişkinizin gerginleşmesine mi yol açıyor?
Düzakın Psikolojik Gelişim Atölyesi’nde tüm bu sorunlarınızla nasıl baş edeceğinizi adım adım öğrenmek ve çocuğunuzla olan ilişkinizi olumluya çevirmek istiyorsanız bu atölyede kullanılan psikolojik değerlendirme ve tedavi programı ile yaşadığınız zorlu durumları çocuğunuzun gelişimsel ve psikolojik ihtiyaçlarına yönelik uygun desteği sunabileceğiniz ve aranızdaki güvenli ilişkiyi kuvvetlendirebilecek gelişim fırsatları bulmaya başlayacaksınız.
Her çocuk için ideal tedavi farklıdır. Buradan yola çıkarak kişisel psikolojik tedavi ve doğru aile desteği ile öğretmenlerin işbirliğini birleştirerek çocuğunuzun hayat kalitesinde davranışlarında okul aktivitelerine odaklanmasında ve performansında belirgin bir iyileşmeyi hedeflemekteyiz.
Düzakın Psikolojik Gelişim Atölyesi’nde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu – öğrenme güçlüğü – okul başarısızlığı ve sosyal uyum sorunları yaşayan çocuklara yönelik birebir ve aileleriyle birlikte gerektiğinde öğretmenlerinde işbirliği ile psikolojik inceleme destek ve tedavi uygulanacaktır.
DÜZAKIN ÇOCUK GELİŞİM ATÖYESİNİN TEMEL ÇALIŞMA ALANLARI
- Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
- Öğrenme güçlüğü
- Okul başarısızlığı
- Sosyal uyum sorunları
- Davranış problemleri
- Özgüven destekleme
- Sözel becerilerde gelişme
- İnce motor becerilerinin gelişimi
6 haftalık bir programdır. Haftada bir kez bir saat sürmektedir. 6-12 yaş aralığındaki çocuklara yönelik bir uygulamadır.
İÇERİK
- Anne baba çocuk ile psikoterapötik görüşmeler
- Çocuğun psikolojik testler ve ölçeklerle değerlendirilmesi ve tedavi planının yapılması
- Çocuğun dikkat, konsantrasyon, odaklanma algılama, ince motor gelişimi, şekil zemin algısı, el göz koordinasyonu, muhakeme, mukayese, analitik düşünme, akıl yürütme, soyut düşünme, problem çözme, benzerlikleri görme, farklılıkları ayırma, parça bütün ilişkilerini kurma, eşleştirme, tamamlama, ardışıklık, merak, keşif, üretkenlik, yaratıcılık, hedefe odaklanma, bağımsız iş yapabilme, mevcut dikkatini sürdürebilme, sözcük dağarcığını genişletme, yargılama becerilerini artırmaya yönelik her çocuğun ihtiyacına yönelik psikolojik tedavi ve özel eğitim teknikleri uygulanacaktır.
Düzakın Psikolojik Gelişim Atölyesi’nin 6 haftalık çalışma programında çocuğunuzun psikolojik gelişimlerini değerlendirme yönlendirme ve etkin bir şekilde geliştirme üzerine kurulmuş dikkat güçlendirmeye yönelik görsel, sayısal, sözel egzersizler, ince motor becerilerini geliştirmeye yönelik egzersizler, odaklanma, görsel algı, el göz koordinasyonu, tümevarım, parça birleştirme yeteneklerini geliştirmeye yönelik özel eğitim teknikleri uygulanarak yapılacaktır.
Psikolojik destek ve tedavi kapsamında çocuklarda bilişsel davranışçı terapi, okul çağı çocuklarında çözüm odaklı danışmanlık yaklaşımı, terapötik kartlarla yaratıcı terapi teknikleri kullanılacaktır.
ÜCRET: 6 HAFTALIK PAKET PROGRAM FİYATI 1000 TL’DİR. 500 TL PEŞİN GERİ KALANI HER SEANSTA 100 TL ÖDEME ŞEKLİNDEDİR.
Düzakın Psikolojik Gelişim Atölyesindeki temel amaç;
- Çocuğun problemlerini anlamak
- Duygularını ve tutumlarını keşfetmek
- Sorunlarıyla çocuğu yüzleştirerek çözüm getirmesini sağlamaktadır.
Bilgi ve Kayıt:
- 0(312) 804 9639
- 0(545) 849 9639